Knjiški moljac: Wrap Up - septembar 2017.

13:21:00

Kada su u pitanju pročitane knjige, rekla bih da je septembar prošao prilično solidno. Tokom meseca pročitala sam šest knjiga, odnosno 1389 stranica. Ovaj čitalački mesec bio je odličan, s obzirom na to da sam četiri knjige ocenila sa pet zvezdica, a dve knjige sa četiri zvezdice. Moje kompletne utiske o nekim od ovih knjiga ste već imali prilike da pročitate, a o ostalima ću vam, kao i uvek, reći vrlo kratke utiske, da biste kompletne saznali kada za to dođe vreme.


Prva kjniga koju sam pročitala u septemru bila je Bajka nad bajkama - Senka u tami, nenada Gajića, koju sam kupila dečku, ali, naravno, morala sam da je pročitam pre nego što je prosledim. Kako je knjiga Slovenska mitologija objavljena pod imenom Nenada Gajića, očekivano je da se i njegovi romani zasnivaju na njoj. Bili poznavaoci slovenske mitologije ili ne, preporučujem vam da pročitate ovu knjigu. Ocenila sam je sa pet zvezdica.


Nakon priča inspirisanih mitologijom, prebacila sam se na priče inspirisane bajkama. Knjiga Grrrim, Karen Duve, sadrži bajke braće Grim ispričane na malo drugačiji način, koji nikako nije prilagođen deci, te, ako istu imate, gledajte da se ne dokopaju ove knjige. Ove priče su veoma mračne, ali to i možda i nije toliko daleko od originala, s obzirom na to da su se originalne bajke ove braće završavale manje optimistično, nego ove verzije koje danas znamo. Ovu knjigu sam, zbog toga što je veoma tanušna, pročitala za jedno veče i odmah je ocenila sa pet zvezdica.


Kako sam knjigom Karen Duve pomalo načela horor, želela sam ga još, te sam se dohvatila knjige Anna u haljini od krvi, Kendare Blejk. Ova knjiga me je prijatno iznenadila jer, na moju sreću, nije bila ono što sam očekivala čitajući sinopsis. Očekivala sam da ljubavna priča igra veliki deo, a horor manji, ali je bilo obrnuto, što me je oduševilo. Iako young adult knjiga, hororistični elementi su i više nego odlični, a Kendare Blejk se nije suzdržavala od detaljnih opisa. Veliki plus ovoj knjizi je dizajn unutrašnjosti. Ocenila sam je sa pet zvezdica i ne mogu da dočekam da vam ispišem više redova o njoj.


Nakon ove tri knjige na redu je bilo nešto drugačije. U saradnji sa Kreativnim Centrom dobila sam priliku da izjasnim svoje mišljenje o knjizi Sve je u redu, Jasminke Petrović. Ova knjiga je, pre svega, koncipirana na veoma poseban način, koji mnogo doprinosi sveopštem utisku. Još nikada nisam pročitala knjigu sa toliko likova, u kojoj je skoro svaki od likova veoma dobro razrađen. Bila sam oduševljena i ocenila knjigu sa pet zvezdica, a zahvaljujući autorki, koja je prikaz knjige podelila na društvenim mrežama, taj tekst je sada najčitaniji na blogu.


Kao što sam spomenula u drugom delu septembarskog book haula, knjigu Gvozdeni ispit, koju su napisala Kasandra Kler i Holi Blek, merkala sam duže vreme, a kada sam dobila priliku da je nabavim u knjižari u pola cene, naprosto nisam mogla da odolim. I naravno da sam je odmah pročitala. Iako mnogi govore da je veoma slična Hari Poteru, mislim da to nije istina - mnogim ljudima je sve što ima školu magije kopiranje Hari Poter knjiga. Radnja ovog dela nije ni blizi spomenutim knjigama, a meni je definitivno zanimljivija. Magija u kojoj se koriste elementi prirode je nešto o čemu zaista volim da čitam. Kako je ovo tek prvi deo serijala, verujem da su ostali još bolji i, ako Laguna uskoro ne počne da ih prevodi, mislim da ću da ih nabavim na engleskom. Ovu knjigu ocenila sam sa četiri zvezdice.


Poslednjih meseci sam u fazonu da čitam veoma ishajpovane knjige, kako bih videla da li su vredne hajpa ili ne. Do sada nisu bile baš TOLIKO vredne. Jedna od takvih knjiga je Prednosti jednog marginalca - The Perks Of Being A Wallflower, ukoliko vas prevod naslova buni - Stivena Šboskog. Ovo je jedna divna priča o ne tako divnom odrastanju tinejdžera tokom devedesetih. Sadrži mnogo stvari koje su u drugim knjigama tek skoro počele da se pojavljuju, poput mentalnih bolesti i kvir osoba. Ne znam čemu baš toliko oduševljenje ovom knjigom. Nije me oborila s nogu, ali i dalje mislim da je odlična, te sam je ocenila sa četiri zvezdice.


You Might Also Like

0 коментара