Knjiški moljac: Book Haul - septembar 2016.

07:28:00



Tokom septembra sam kupila više knjiga nego što je trebalo i više nego što sam očekivala da ću kupiti. Moj horderski nagon je proradio nakon što sam u avgustu kupila samo dve knjige, a nije mogao da se smiri do sajma knjiga. Plus sam neke dobila za rođendan. To sve daje zbir od deset knjiga i dve mange. Pa, idemo redom.

Nakon tri meseca, konačno sam ušla u antikvarnu knjižaru u kojoj sam merkala jednu knjigu. Ušavši unutra shvatila sam da toliko niko nije zainteresovan za nju, da je stajala na istom mestu na kojem sam je prošlog puta ostavila. čak i u istom položaju. To je bilo pomalo tužno. U pitanju su Balkanski špijun i druge drame Dušana Kovačevića. Izdavač ovog primerka je BIGZ. Ova knjiga me je koštala 400 dinara, a s obzirom na to da je knjiga negde u dnu kauča, zajedno sa 150 drugih, ovog puta vam neću nabrojati koje se sve drame nalaze u njoj, kako negde ne bih pogrešila ili neku zaboravila. Ovu knjigu svakako planiram da pročitam vrlo uskoro, tako da ćete biti upućeni u to koje su drame u pitanju do kraja godine.

Nisam mogla da odolim, a da ne pogledam i ostale knjige, te sam tako naišla na Dug put do dna Nika Hornbija. U pitanju je outlet izdanje Alnarija. Sinopsis ovog dela govori o novogodišnjoj noći i četvoro ljudi koji žele da okončaju svoj život skokom sa zgrade koja po pitanju toga nema baš najlepšu reputaciju. Uz picu započinju razgovor i shvataju da su još veći stranci nego što su mislili. Od tog trenutka njihovi životi biće neraskidivo povezani. Delo se bavi značajnim pitanjima o životu i smrti, strancima i prijateljima, ljubavi i bolu, kao i time da li grupa luzera i jedna pica mogu da pomognu da prermite dugu i tamnu noć.


Za rođendan sam dobila nekoliko knjiga. Cene sam proverila na internetu, kako bih mogla da vam pružim te informacije. Prva koju sam dobila je Bela Ane i Edvarda Sifreta. Izdavač je Ukronija, a knjiga se prodaje u Delfiju, po ceni Ovu knjigu uveliko čitam, za sada mi se veoma dopada i uskoro ćete moći da čitate više o njoj. Kako ne bih slučajno ispalila i spojlovala neki deo knjige, preneću vam šta kaže sinopsis: 
Sendi je mislila da će leto 1938, koje provodi u porodičnoj soskoj kući u Safoku, biti najdosadnije u njenom životu, a ni društvo vršnjakinje Onorine nije je previše radovalo.
Sablasni napušteni zamak u susedstvu, priča o pređašnjoj vlasnici Bel Tauer Hola i nerazjašnjenim okolnostima pod kojima je stradala privući će Sendi i Onorinu da uzburkaju prašinu starog zamka... a pod prašinom vremena pronaći će strah, užas, odanost, priljateljstvo... i jednu staru zaboravljenu LUTKU!

Nastaviću sa knjigama koje su bile rođendanski poklon. Nisam sigurna da li se ovo može nazvati knjigom. Tekstovi su pomalo glupavi, ali su slike preslatke, a one su i poenta. Dakle, u pitanju je Vulkanovo izdanje knjižice Ljubiteljima mačaka. Mislim da cena iznosi 500 dinara. Definitivno je precenjena, ali je predivna. Ovu knjigu ću da listam svaki put kad sam u down-u jer mačke.

Poslednja knjiga koju sam dobila za rođendan je zbirka Stivena Kinga koja sadrži 22 priče i nosi naziv Gole kosti. Izdavač ove zbirke je Booka, a cena u Vulkanu iznosi 1300 dinara.

Supermarket postaje poslednje uporište čovečanstva pred nečastivim silama uništenja...
Odlazak na tavan pretvara se u putovanje do pakla...
Žena za volanom pronalazi zastrašujuću prečicu do raja...
Idilično jezero krije neslućeno zlo u svom bezdanu...
Pusto ostrvo postaje poprište najgroznije borbe za opstanak koju je svet ikada video...
U ovoj zbirci priča Stiven King vodi čitaoce stazama koje je samo on mogao da izmisli.


Jedan dan u oktobru mi je jednostavno trebalo da malo popravim raspoloženje, pa sam, naravno, kupila knjige. Iako nije hronološki, počeću od knjige koja se nalazi na fotografiji sa iznad spomenutom, čisto zbog povezanosti teksta i fotografije i zbog toga što su generalno povezane. Ovo je bila jedina knjiga po koju sam ovaj dan otišla namenski. U pitanju su Godišnja doba - zbirka Stivena Kinga koja sadrži četiri novele. Takođe je kupljena u Vulkanu i košta 1300 dinara. Ovakva Booka-ina izdanja su mi prelepa i kada ih vidim, želim da kupim i knjige koje nikada u životu nisam videla.

Ove novele su dokaz da Stiven King može kvalitetno da piše i van žanra u kojem se proslavio - horora.
  • Proleće: Nada umire poslednja: Rita Hejvort i iskupljenje u Šošenku
Najosobenija priča o nepravednoj zatvorskoj kazni i neobinom bekstvu još od romana Grof Monte Kristo.
  • Kvarljivo leto: Nadaren učenik
Zlatni dečko iz Kalifornije i starac čiju groznu prošlost on otkriva stupaju u jezivi odnos odanosti i uzajamnog parazitiranja.
  • Jesen: Gubitak nevinosti: Leš
Četiri hvalisava dečaka odlaze odlaze u šume Mejna, gde šibani kišom i suncem pronalaze život, smrt i otkrivaju sopstvenu smrtnost.
  • Zimska priča: Metod disanja
Priča o ženi rešenoj da rodi dete po svaku cenu, ispripovedana u jednom neobičnom klubu.

Ako se ispostavi da su u ove priče ipak upleteni košmarni elementi, razlog za to ne treba tražiti u kokultnom, već u odlučnosti čovečanstva dvadesetog veka da se vrati u mračni srednji vek, epohu čiji je Stiven King idealni bard.
Po prve tri novele snimljeni su vrhunski filmovi: Bekstvo iz Šošenka, Nadaren učenik i Ostani uz mene.


Dok sam još uvek bila u Vulkanu, videla sam da veliko sniženje koje sam spominjala u Book Haul-u u maju još uvek traje. Nisam planirala da u skorije vreme kupujem Kingovu Mračnu kulu, s obzirom na to da ima mnogo delova, te je potrebno odvojiti dosta novca, kao i vremena za čitanje. Međutim, znala sam da neću moći nigde da nabavim nijedan od delova za 280 dinara, te sam iskoristila ovo sniženje i kupila šesti deo, pod nazivom Suzanina pesma.

Suzana Din, tela posednutog demonskom majkom Mijom, uz pomoć Crne trinaestice biva transportovana iz Kale Brin Stardžis u Njujork da bi rodila svoje momče. Dok se Džejk, padre Kalahan i Oj trude da prekinu Suzanin sastanak sa sudbinom u Diksi Pigu, Roland i Edi pomoću istrajnosti magije stižu do Istočnog Stonhema u državi Mejn, u leto 1977. U njemu obitava i prisac romana Salemova. Autor će biti šokiran njihovom pojavom baš kao i oni njegovom.


U istoj knjižari sam konačno odlučila da kupim knjigu koju merkam već neko vreme. I kupila sam je za 140 dinara. U pitanju je Generacija A Daglasa Koplanda. Nisam znala da li da kupim ovo delo, ali nakon što mi je Vanja, kojoj mnogo verujem po pitanju preporuke knjiga, rekla da je knjiga odlična, lako sam se odlučila.

Radnja ovog romana je smeštena u blisku budućnost, u svet gde su pčele izumrle. Ubodeno je petoro ljudi iz različitih delova svera. Naučnici ih izoluju pokušavajući da shvate kako i zašto se to dogodilo. Petoro nepoznatih ljudi zbližava se više nego što su mogli i da zamisle. To je podstakao harizmatični naučnik koji zna mnogo više nego što pokazuje.


Ovaj svoj dan za kupovanje knjiga je započeo tako što sam ušla u knjižaru u blizini Trga republike. Apsolutno se ne sećam o kojoj se knjižari radilo. Moguće da je bio Delfi. Sećam se samo da sam, gledajući knjige i stripove, videla da su izašli novi delovi Death Note-a i Attack on Titan-a. Cena ovih mangi je 400 dinara.



Krajem septembra pristigle su i KZM kutije. Ovog puta naručila sam dve. U kutiji sa knjigom na srpskom jeziku nalazila se knjiga Završnica - Okupljanje Džejmsa Freja i Nilsa Džonsona-Šeltona. Maloprodajna cena ove knjige je 1650 dinara.

Dvanaest igrača. Mladih koji pripadaju drevnom narodu.
Ceo ljudski rod potiče od njihovih loza.
Stvoreni su i odabrani hiljadama godina ranije. 
Od tada su pripremani svakodnevno.
Oni nemaju natprirodne moći.
Niko od njih ne može da leti, niti da pretvara olovo
u zlato, ili da se regeneriše.
Kad smrt dođe, nastupa kraj.
Za njih isto kao i za sve nas.
Oni će naslediti Zemlju i na njima je da reše
Veliku zagonetku spasenja.
Ako jedan od njih to ne učini, svi ćemo nestati.







Knjiga koju sam dobila u drugoj KZM kutiji, onoj sa knjigom na engleskom jeziku je Bad Luck Pseudonimusa Boša. 

Čitaoče, budi oprezan! Ovo je LOŠA knjiga.
VEOMA LOŠA knjiga koja ti neće doneti ništa osim LOŠE SREĆE.
Srećom, niko ne bi želeo da je pročita jer je ekstremno DOSADNA i NE SADRŽI AVANTURU.
Nema magije. Nema izdaje. I NEMA ZMAJEVA.
Nema letećih zmajeva. Nema zmajeva koji bljuju vartu. Nema lovaca na zmajeve.
APSOLUTNO NEMA ZMAJEVA.
Jedini razlog zbog kojeg bi se neko USUDIO da pročita ovu knjigu je ako je VEOMA LOŠ i nikada ne radi ono što mu je rečeno.
A ti uvek radiš ono što ti je rečeno. Zar ne?

Ovo kaže sinopsis. Jedva čekam da nabavim prvi deo, pa da saznam zašto se na korici ove knjige bez zmajeva nalazi zmajevo oko.

To bi bilo sve što se tiče septembarskog book haul-a. Upozoravam vas - ovo nije ništa! Svi znamo da je oktobar mesec u kojem se održava Sajam knjiga. A kako sa ovim postom kasnim i oktobar je već gotov, znam kakva je situacija sa oktobarskim kupovanjem knjiga, te vas upozoravam osnovano. Sledeći  haul možete očekivati čim u pošti pronađu oktobarske KZM kutije koje su zagubili.

You Might Also Like

0 коментара