Šećer pita: Kukom, motikom i heavy metalom protiv betona.

03:42:00

Pre sjajne svirke u Apolu - o kojoj ste već mogli da čitate ovde - imala sam priliku da odradim jedan ekstremno zanimljiv intervjau sa Stevanom Radoičićem - kog većina vas verovatno zna pod nadimkom Šarki - gitaristom benda Seljačka buna.
U narednim redovima - kojih ima prilično mnogo - možete se uveriti u zanimljivost ovog intervjua (kako je ovo skromna izjava), koji je (zbog boljeg doživljaja) otkucan tačno onako kako je zvučao, bez izbacivanja ili (daleko bilo) ubacivanja misli.





Koja je muka naterala seljanina da se pobuni uz pomoć teškog metala?

Beton. Beton koji je pokrio naše njive, naša polja, naše livade, naše sve. Morali smo to nekako da preokrenemo. A seljačka muzika nije ovo što se plasira na Pinku, na Grandu i ostalom, nego je heavy metal. Pantera je, na primer, bend iz Teksasa. Teksašani su seljačine, onako, teške. I oni su tukli metal. Tako da i mi sad tučemo metal da bismo dokazali ljudima da je selo bolje od grada i da je kajmak bolji od McDonald's-a. 

Priča se po selu da su vam Tenacious D jedan od uzora. Zašto baš oni?

Zato što su oni bili prvi u recomended videos kad smo uveli internet devedeset i devete i... Lažem, tada nije bio YouTube. Uglavnom, svideli su nam se njihovi tekstovi i cela ta njihova priča. Normalno je to što su oni nama uzor, kao i Nervozni poštar, kao i Pero Defformero na kraju krajeva, kao i svi ovi zajebantski bendovi koji sada funkcionišu: i Mortal Kombat, i Piknik... I moram sada da spomenem naše dobre prijatelje iz Hrvatske, Penetraciju, koji su isto u tom fazonu. Oni su brutalniji od svih ostalih zajedno. Postoji scena u Srbiji i u regionu. Nadovezujemo se jedni na druge i svi smo dobri drugari.

Nadovezaću se na temu domaćih bendova. S obzirom na to da ste prepevali Drvosječe Nervoznog poštara, da li su oni vaš najveći domaći uzor?

Pa i nisu... Mi dosta inspiracije izvlačimo iz System of a Down-a, pošto su oni isto iz tako jedne agro zemlje kao što je Jermenija. (smeh) Naprosto smo fanovi. Vučina, naš gitarista, je nu metalac, Vuja isto, ja isto volim System... Tako da smo gledali da se držimo njihove žestine i da izvlačimo sprdačke tekstove, kao što su tekstovi Nervoznog poštara, Pero Defformero, pomenuti Tenacious D i da to ukombinujemo tako da zvuči zanimljivo nama ovde, u regionu. Ipak na prostoru bivše Jugoslavije razumemo isti jezik, tako da se ne fokusiramo samo na, na primer, Beograd, Pančevo, nego idemo i dalje.




Kako je došlo do saradnje sa Brkovima i gostovanja na njihovom albumu?

Mi smo prvo gostovali na njihovom koncertu 2011. i to smo ih samo pitali na fejsbuku. Rekli smo im: "Ljudi, mi smo došli u Zagreb da sviramo, a nemamo nikakvu kombinaciju. Možemo  li mi sa vama da sviramo?" i odgovorili su nam da može, da sviraju u Bungalovu - to je jedan veliki klub u Zagrebu. Bilo je krcato i nenormalno dobra atmosfera. Naravno, tada smo postali dobri drugari. Kasnije nam je Tomac - basista Brkova - poslao poruku i pitao nas hoćemo li da uradimo neku pesmu za njihovu kompilaciju obrada. Rekao nam je da rade i Kombati, Atheist Rap... i raznorazni poznati bendovi. I mi smo rekli naravno, samo nam dajte pesmu i mi ćemo da uradimo.

Da li ste sami birali pesmu ili su vam oni dodelili Toleranciju?

Ne, nisu nam oni dodelili Torelanciju... Tol... To-le-ranciju... (smeh)
Buna je, u principu, nadnacionalni, nadpolitični, nadreligiozni bend i mi sviramo za svakog ko hoće da nam plati, ko hoće da nas dovede za gulaš, odnosno pasulj, odnosno grah, odnosno čobanac, šta god... I sviraćemo svima, nezavisno od toga koje su nacije ili veroispovesti. Tolerancija se nekako uklapa u taj naš stav kao benda.




Šta je odvelo jednog agro metalca od odbijanja gotičarke do jurenja za istom?

Aha... Pa... Seksualni odnos. Samo to.

Kada možemo očekivati novi album koji najavljujete?

Novi album se priprema. Imamo osam gotovih, snimljenih pesama u vidu nekih demo-a. Pošto naš gitarista mora da pali u inostranstvo na vrlo kratko vreme, recimo da mi to krajem februara treba da krenemo da snimamo for real. Ne znamo da li ćemo da kontaktiramo neku izdavačku kuću ili ćemo da ga izbacimo na YouTube. Mislim da je YouTube malo bolja izdavačka kuća od svih izdavačkih kuća koje mi imamo ovde. (smeh) Mada, moram da pohvalim Serbian Metal Portal koji je izdao naš prvi album.

A šta se desilo sa onim spotom za Brljantin i kada će on ugledati svetlost YouTube-a?

Jaoj, svi nas to pitaju!

Vidim da je sada izašao i teaser...

Da, teaser je izašao relativno skoro, a ceo spot treba da bude gotov relativno uskoro, pošto treba i pesmu da snimimo onako kako treba. Ja mogu samo ispred benda da obećam da će spot biti teško ludilo, da će svi vrištati od smeha. Ja, lično, sam gledao taj teaser jedno sedamdeset puta i hvatao sam se za glavu... Ja sam se znojio, majke mi! Ono je presmešno. Meni je ono stvarno smešno. Tako da će i sam spot biti smešan. Pesma će biti kvalitetna, kao što su kvalitetne sve naše pesme (približava se diktafonu) KHHHMM... Ovaj, da... Nemojte sumnjati u kvalitet i u spot kao takav. Potrebno je još samo malo strpljenja. Sa razlogom ga picanimo, samo da bi bio još bolji i da bi vama kao publici to bilo da, kad kliknete na spot, kad ga prvi put vidite, da se zaljubite u spot i da, kad ga svaki sledeći put gledate, budete kao: AAGGAAAGRHHH... (hvata se za glavu, ispušta krik i ekipa više ne može da izdrži, te smo svi prasnuli u smeh). To nam je cilj! Nama je cilj da nasmejemo ljude i zbog toga bend i postoji. Niti mi nešto mnogo filozofiramo, niti mi nešto mnogo seremo, samo smo došli da vas nasmejemo jer nam je to i cilj. Previše ima plakanja, previše Olivera Dragojevića,  previše onih koji kukumavče... Mi smo tu samo zbog sprdnje.




Možemo li uskoro da očekujemo još neke svirke ili ćete da pravite pauzu dok album ne bude gotov?

Pauza će se napraviti. Evo, u februaru ne sviramo nigde. Hteli smo da napravimo taj neki Osmi mart koji smo imali i ranije, ali premda smo svirali u decembru u Domu omladine u Beogradu, prekratak je rok i mislim da ne bi bio toliko dobar odziv publike, tako da ćemo sačekati da se Vučina vrati iz inostranstva, da snimimo sve kako treba... Još dve-tri pesme su nam ostale da popunimo album. E, onda će biti svirki i u Beogradu i u Pančevu, naravno. Mi smo svirali u Apolu sa Motal Kombatom prošle godine i jako nam se dopalo. Ovo je jedan od boljih klubova u kojima smo svirali.
A za dalje ćete znati. Ako ništa drugo, mi po onom fejsbuku stalno seremo, stalno nešto objavljujemo i stalno ložimo narod, tako da ćete znati.
(smeh)

Hvala puno na izdvojenom vremenu i ako treba neko da vam plete onaj luk za mikrofone, ja se javljam volonterski. (smeh)

Može luk, može luk... (ekipa popadala) Ne, super, hvala ti. Trebaće, trebaće, naravno. Ali trebaće neki milje, neki džemperčić za mikrofone... (Nađa se javila, dogovor je pao i zapečaćen je rukovanjem).


Šarki je od Dregone dobio poslednji broj DRAFT zina za sebe i bend i posebno se oduševio kada smo mu pokazale zadnju koricu.


A kad sam već kod DRAFT-a, zahvaljujući istom se uskoro čitamo i u štampanom izdanju. Stay tuned!

You Might Also Like

0 коментара